elämän ihmettelyä by Mökö & Luru

Blogin mukana pääset seuraamaan sinikielten ihmeellistä elämää :)

Chow Chow vai kiinanpystykorva?

Noniin, nyt päästään aiheisiin turha aihe.
Uskon että rotumääritelmätyöryhmällä olisi muutakin tekemistä
kuin miettiä että muutetaanko nimi Chow Chow
kiinanpystykorvaksi?!
Yök, sanon minä rehellisesti.
Minä olen jo lapsesta asti rakastanut Chow Chow:ta,
en niinkään kiinanpystykorvaa!
Mikä kiinanpystykorva?
Kenen suomennus se edes alkujaan on?
Ainut mikä minulla tulee mieleen
miksi tästä edes puhutaan on se että näin Suomalaisen
kielelle toki kiinanpystykorva varmasti on
helpompi lausahtaa ja kuulun ymmärtää varsinkin
vanhemman väestön keskuudessa.
Eletään kuitenkin nykyaikaa, joten miksi nyt
tehdä muutos? Onhan Chow Chow nimi
ollut käytössä jo kauemmin kun minä olen ollut
elossa.  Eihän kukaan ulkomaillakaan tunne nimeä
kiinanpystykorva.
Pysytään nyt vaan siinä Chowissa!
Ja hyödynnetään se aika johonkin tärkeämpään
aiheeseen kuten terveys ja mitä näitä nyt on.
CHOW CHOW sen olla pitää!

Lisää aiheesta täällä:
http://www.chowchow.fi/
Anna mielipiteesi :)

1 kommentti:

  1. Kyllä, ehdottomasti Chow Chow !
    tv: Eija & Yönhaltijat

    VastaaPoista